Miért nincs erős szervezeti kultúra a legtöbb cégnél?

Minden cég próbál megfelelő munkakörnyezetet kialakítani, de a legtöbbüknek nem igazán sikerül – gondoljunk csak vissza néhány előző munkahelyünkre. A vállalatok a legfontosabb tényezőt hagyják ki a képletből, nem veszik figyelembe, hogy emberek dolgoznak a cégnél, akik nem robotok. Egy cég a struktúrákon és a szervezeti folyamatokon túlmenően nem más, mint emberek egy csoportja, és ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor az üzlet egy nagyon fontos alkotóelemét ignoráljuk. A siker kulcsa olyan szervezeti kultúra kialakítása, ahol a munkatársak megbíznak a vezetőjükben, ahol biztonságban érzik magukat annyira, hogy azt merjék mondani, hogy: \"Hibáztam.\" vagy \"Nem tudom, hogy pontosan mi a feladatom.\", ugyanis enélkül az egyéni teljesítmény nem lehet sohasem 100%-os, aminek a cég eredménye szenvedi kárát. Olyan környezetet kell kialakítani, ahol a munkatársak értékesnek érzik a munkájukat, és önszántukból szeretnének hozzájárulni a cég fejlődéséhez, mint az Apple esetében – sem az iPod, sem az iPhone, sem az iTunes nem Jobs ötlete volt, hanem \"mezei\" munkatársaké. Ennek kialakításában nyújt segítséget a Business Performance Kft.

Szervezetfejlesztés általi üzletfejlesztés

Minden cégvezető azt nyilatkozza, hogy számára fontosak a munkatársak, vagy esetleg kulcsfontosságúak az üzleti növekedés eléréséhez, aztán visszaballagnak az irodájukba, és olyan döntéseket hoznak, amelyekkel semmibe veszik azokat az embereket, akik közvetlenül termelik meg a cég eredményét. A szervezetfejlesztés elengedhetetlen velejárója a vezetői gondolkodás tudatos szintre emelése, ami hozza magával az üzleti eredmények növekedését is. A Business Performance Kft., olyan szervezeti kultúra kialakítását célozza meg, ahol a munkatársak kellő biztonságban érzik magukat ahhoz, hogy elismerjék, ha hibáznak, vagy ha nem értenek valamit a kiosztott feladattal kapcsolatban, hogy ne tartsanak vissza fontos információkat, csak azért, hogy pótolhatatlanak érezhessék magukat, hanem értékesnek érezzék a munkájukat annyira, hogy önszántukból járuljanak hozzá innovatív ötletekkel a vállalat növekedéséhez, mint ahogy az Apple esetében sem az iTunes, sem az iPod, de még az iPhone sem a vezetők fejéből pattant ki ötletként.